ค่าต่อทะเบียนรถยนต์ใน UK เปลี่ยนวิธีคิดตามค่าCO2ที่ปล่อยออกมา
LSVคลังสมองออนไลน์ "ปีที่21"
พฤษภาคม 16, 2024, 11:43:13 PM *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
 
   หน้าแรก   ช่วยเหลือ เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  
หน้า: [1]   ลงล่าง
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: ค่าต่อทะเบียนรถยนต์ใน UK เปลี่ยนวิธีคิดตามค่าCO2ที่ปล่อยออกมา  (อ่าน 2198 ครั้ง)
b.chaiyasith
แก้ปัญหาไม่ตกคุยกันเวลางานline:chiabmillion
.กลุ่มผู้มีน้ำใจงาม.
member
*

คะแนน650
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 3004


ไม้ดีไม่ลอยน้ำมาไกล


อีเมล์
« เมื่อ: กันยายน 22, 2009, 10:22:48 AM »

Changes to vehicle tax from April 2010

The Chancellor of the Exchequer, Alistair Darling, announced  in 2008 a series of measures to reform vehicle tax. Some of these reforms took effect from 1 May 2009. 
The cost of vehicle tax for cars, motorcycles, light goods vehicles and trade licences
The information below is about the changes to Vehicle Tax that will take effect from April 2010.
This page lists the most commonly asked questions, and directs you to where you can find the answers.
What changes are being made to vehicle tax from April 2010?
Vehicle tax rates for cars registered on or after 1 March 2001 are split into 13 bands depending on CO2 emissions. The amount you will pay depends on which band your car comes under.
From April 2010 there will be different Vehicle Tax rates for new cars when they are first registered. These are known as ‘first-year rates’. Standard rates of Vehicle Tax will also change in April 2010.
What are the ‘first-year rates’?
From April 2010 anyone buying a new car will pay a different rate of Vehicle Tax for the first tax disc. From the second tax disc onwards they will then pay the standard rate. This will send a stronger signal to the buyer about the environmental implications of their car purchase and will only apply to new cars, not already registered cars.
Band   CO2 (g/km)   2010 first-year rate   2010 first-year alternative fuel rate
A   Up to 100   £0   £0
B   101 -110   £0   £0
C   111 -120   £0   £0
D   121 -130   £0   £0
E   131 -140   £110.00   £100.00
F   141 -150   £125.00   £115.00
G   151 -165   £155.00   £145.00
 H   166 -175   £250.00   £240.00
 I   176 - 185   £300.00   £290.00
 J   186 - 200   £425.00   £415.00
 K   201- 225   £550.00   £540.00
 L    226 - 255   £750.00   £740.00
M   Over 255   £950.00   £940.00
What about already registered cars?
From April 2010, already registered higher emitting cars will be charged up to £30 more and lower emitting cars will be charged up to £30 less.
Band
CO2 (g/km)
2010-11 standard rate
A
Up to 100
£0
B
101-110
£20
C
111-120
£30
D
121-130
£90
E
131-140
£110
F
141-150
£125
G
151-165
£155
H
166-175
£180
I
176-185
£200
J
186-200
£235
K*
201-225
£245
L
226-255
£425
M
Over 255
£435

*Band K includes cars that have a CO2 figure over 225g/km but were registered before 23 March 2006.
What you will pay if your car uses alternative fuel such as electricity or gas
Alternative fuel cars include gas-propelled vehicles, and those capable of being propelled by petrol and gas or electricity and petrol/diesel.
Band
CO2 (g/km)
2010-11 alternative fuel rate
A
Up to 100
£0
B
101-110
£10
C
111-120
£20
D
121-130
£80
E
131-140
£100
F
141-150
£115
G
151-165
£145
H
166-175
£170
I
176-185
£190
J
186-200
£225
K*
201-225
£235
L
226-255
£415
M
Over 255
£425
How to find out what your car’s CO2 emissions are
To find out the CO2 emissions of your car, you can either:
check your registration certificate (V5C)
enter the make and registration mark of your car into the online ‘vehicle enquiry’ section on DVLA’s Electronic Vehicle Licensing website
Make an online vehicle enquiryOpens new window
What about cars registered before 1 March 2001?
Rates for cars and vans registered before 1 March 2001 are based on engine size. The rates for these cars from April 2010 are shown in the table below:
Engine size (cc)
2010-11
Not over 1549
£125
Over 1549
£205
Light goods vehicles
There is one vehicle tax rate for light goods vehicles registered on or after 1 March 2001 and one discounted rate for vans that met Euro 4 emissions standards before these became mandatory. From 1 January 2009, diesel vans that meet Euro 5 emissions standards and are first registered between 1 January 2009 and 31 December 2010 have also been eligible for the reduced rate of vehicle tax.
The following rates will apply to light goods vehicles from April 2010:
Tax Class
2010 – 11 Rate
Light goods vehicles
£200
Euro 4 & 5 LGV
£125
What to I do if you are thinking of changing your car
If you are buying a new car, there are a number of places where you can find out about the CO2 emissions of different models.
The Vehicle Certification Agency (VCA) website provides fuel consumption and CO2 data for new cars
The VCA websiteOpens new window
The Government's "Act on CO2" site hosts ‘best in class’ car rankings, in association with WhatCar? These show the top 10 new cars in a given category (for example, supermini, estate and various others) and will be useful if you are looking to purchase a new car and would like to compare CO2 emissions of different cars within a given category.
How to buy a fuel efficient carOpens new window
If you are buying a second-hand car registered after 1 March 2001, the CO2 figure will be shown on the registration certificate (V5C).
If you are buying a second-hand car that was registered before 1 March 2001, vehicle tax will continue to be charged on the basis of engine size.
Additional links
DVLA prize draw

You could win a car when renewing your vehicle tax
Do it online
Apply for your tax disc onlineOpens new window
Best new cars on CO2 emissionsOpens new window
Report an unlicensed vehicle onlineOpens new window
Tell DVLA your vehicle is off road (SORN)Opens new window
Motoring services available online...
Useful contacts
Driver and Vehicle Licensing Agency (DVLA) contacts
Global links
http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/HowToTaxYourVehicle/DG_172916
เป็นวิธีคิดตามอัตราของเสียที่ปล่อยออก รถยนต์ที่ออกจากบริษัทจะมี่ใบรับรองค่าCO2ที่รถคันนั้นพ่นออกมา และต้องนำรถไปตรวจ
สภาพวัดค่าCO2ทุกครั้งที่ต่อทะเบียน รัฐบาลไทยควรจะตื่นได้แล้ว การคิดแบบนี้เป็นประโยชน์กับทุกฝ่ายรวมทั้งสิ่งแวดล้อม
ยังมีวิธีคิดอีกหลายอย่างเกี่ยวกับ การมีใบอนุญาตขับขี่ วิธีเรียนเพื่อมีใบอนุญาต ตลอดจนการขับที่ปลอดภัย ทุกคนต้องเรียนเพื่อ
สอบรับใบอนุญาต ไม่มีการยกเว้น แต่คนพิการจะได้รับสิทธิพิเศษสามารถจอดในที่ห้ามจอดหรือจอดตามช่องพิเศษที่กำหนดไว้

ต่สิ่งที่อยากคุยวันนี้คือการต่อทะเบียนรถยนต์ที่สามารถต่อทีละ3เดือน หรือ6เดือน หรือตลอดปี แล้วแต่กำลังทรัพย์ การต่อก็ง่ายนิดเดียว
-นำรถไปทำ MOT เหมือนตรวจสภาพบ้านเรา แต่เน้นปลอดภัย (บ้านเราเน้นกัันโขมยลักลอบเปลี่ยนเครื่อง เบรคไม่อยู่ตายช่างหัวมัน)
-ใบประกันไม่หมดอายุ
  นำใบทั้งสองนี้ไปที่ไปรษณีย์ขอต่อทะเบียนมีตังค์แค่สามเดือนก็ต่อได้ เจ้าหน้าที่จะออกใบรับและทะเบียนให้ทันที และ
  ที่ดีกว่าบ้านเราคือต่อวันไหนลงวันที่นั้น (ไม่ใช่ลงวันที่ตามจดทะเบียนปีแรก)คือไม่โกงประชาชน ทำไมจึงว่าบ้านเราโกง
  เพราะช่วงที่ทะเบียนขาดต้องถือว่ารถไม่ได้วิ่ง เพราะถ้าเอาไปวิ่งก็มีเจ้าหน้าที่จับปรับ ดังนั้นต้องมองแบบให้ประโยชน์และ
  เคารพสิทธิของประชาชน ในความเป็นจริงมีผู้ไม่ต่อทะเบียนแต่นำรถไปวิ่ง แต่นั่นเป็นเพียงส่วนน้อยและต้องคอยหลบเจ้า
  หน้าที่อยู่แล้วและต้องถือว่าในที่สุดก็ต้องต่อเพราะเจ้าหน้าที่คอยจับ ความผิดของคนส่วยน้อยทำให้คนที่ทำถูกต้องๆเสีย
  ประโยชน์ที่ควรได้รับ เมื่อรัฐมองแต่มุมที่จะเอาอย่างเดียว ถึงเวลาแล้วที่รัฐบาลนายกอภิสิทธิจะต้องยกเครื่องแก้ไขระเบียบ
  ที่ไม่เป็นธรรมเหล่านี้เสียที อย่ามัวแต่ตอบโต้เพื่อพรรคอยู่รอด มีโอกาสรีบทำอะไรให้ประชนได้รับประโยชน์บ้างครับ Cheesy ขอบคุณ THANK!!

http://www.direct.gov.uk/en/Dl1/Directories/UsefulContactsByCategory/MotoringContacts/DG_178033


บันทึกการเข้า

"CHIAB"
มนุษย์เราแต่ละคน  ต่างไม่รู้ว่ามาจากไหน  ไม่มีใครรู้จักกันมาก่อนเลย  แล้ววันหนึ่งก็มาพบหน้ากัน  สมมุติเป็นพ่อ  เป็นแม่  เป็นเมีย  เป็นสามี  เป็นลูก  อยู่ร่วมกัน  ใช้ชีวิตร่วมกัน และแล้ววันหนึ่ง  ก็แยกย้ายด้วยการ  "ตายจาก"  กันไปสู่  ณ  ที่ซึ่งไม่มีใครได้ตามพบ  คืนสู่ความเป็นผู้ไม่รู้ว่ามาจากไหน  ไปไหน  และคืนสู่ความเป็น  "คนแปลกหน้า"  ซึ่งกันและกันอนันกาลอีกครั้งหนึ่ง...และอีกครั้งหนึ่ง!?
ขอขอบคุณ คุณเปลว สีเงิน ที่ให้ข้อคิดดีๆ

หน้า: [1]   ขึ้นบน
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2006, Lewis Media

lsv2555Please follow the new website at https://www.pohchae.com

Valid CSS!